Ajou Vision 5.0 Global Campus

Sustainability Procurement

SDGs(Sustainable Development Goals)

Sustainable Procurement Strategy - 지속가능한 구매 전략

아주대학교는 물품·공사·용역을 구매하는 데 전 과정에 걸쳐 가격에 합당한 가치를 충족시키고, 구매기관뿐만 아니라 사회 전반에 걸쳐 혜택이 돌아가도록 하며, 오염 물질 배출을 감소시키는 지속가능 공공구매를 이행할 것입니다.

아주대학교는 사회적, 경제적, 환경적 영향을 고려하여 구매 결정이 지속 가능한 선택에 기반하도록 보장하고자 합니다.

지속 가능한 조달이란 폐기물을 최소화하고 제품 수명을 연장하며 조달된 제품의 폐기물 처리로 인한 최종 다운스트림 영향을 줄이기 위해 올바른 지속 가능한 제품 및 보완 서비스를 선택하는 것을 의미합니다.

아주대학교는 니즈 평가, 니즈 정의, 옵션 평가, 설계 및 지정, 공급업체 선정, 입찰 평가, 계약 후 관리, 공급업체 개발 등 조달 전 과정에 적극적으로 참여할 것을 선언합니다.

아주대학교의 지속가능한 조달 목표는 다음과 같습니다.

  • 모든 관련 법률 및 규정 요구 사항을 준수하기 위해
  • 지자체 및 관련 기관 내에서 지속 가능한 문제에 대한 인식 제고
  • 지속 가능한 실천 방안 개발
  • 유사한 조직에 대한 우리의 성과를 벤치마킹하기 위해 결과의 모니터링 활용
  • 개선이 필요한 실행 영역을 식별하기 위해 벤치마킹한 구매 방안 분석

Ajou University will implement sustainable public procurement that satisfies the value that is reasonable for the price throughout the entire process of purchasing goods, construction, and services, ensures that benefits are distributed to society as a whole as well as the purchasing institution, and reduces pollutant emissions.

Ajou University wants to ensure that spending decisions are based on sustainable choices by considering social, economic and environmental impacts.

Sustainable procurement means selecting the right sustainable products and complementary services to minimise waste, extend the lifecycle of products, and to reduce any final downstream effects of waste disposal from products procured.

Ajou University declares that it will actively participate in the entire procurement process of needs assessment, needs definition, option assessment, design and designation, supplier selection, bidding evaluation, post-contract management and supplier development.

Ajou University’s Sustainable Procurement objectives are:

  • To comply with all relevant legislation and regulatory requirements
  • To promote awareness of sustainable issues within local government and related institutions
  • To develop measures of our susatinable practice
  • To use the results of the monitored practice to benchmark our performance against similar organizations
  • To analyse the benchamarked performance to identify areas of practice for improvement